تقدیر ویژه مدیرکل استاندارد استان تهران از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان

 

در اولین کنفرانس خبری مشترک و به منظور ارائه عملکرد یکساله کمیته استاندارد، توسط مهندس بیات، مدیرکل استاندارد استان تهران، عنوان شد:

برای اولین بار در کشور و در استان تهران، در زمان مسئولیت آقای مهندس قربانخانی بعنوان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، پروژه های ساختمانی به جهت استفاده از مصالح غیراستاندارد متوقف شدند!

 

دیگر موضوعات مورد توجه رسانه ها:

🔻«میزان»
طرح ویژه ۵۰۰ بازرسی مشترک

در سالجاری تاکنون ۸۰۰۰ بازدید در حوزه‌های مختلف از پروژه های ساختمانی صورت گرفته که بیش از ۷۰۰ مورد آن در بصورت اختصاصی مربوط به مصالح استاندارد بوده است.
در نظر است در یک اقدام مشترک و طی یک ماه آینده با بکارگیری بازرسان از حداقل ۵۰۰ پروژه در حال ساخت شهر تهران بازدید بعمل آورده و تخلفات را نیز به شهرداری و مراجع ذیربط اعلام نماییم.

🔻«ایسنا»
مجریان ذیصلاح مکملی برای مصالح استاندارد

مواد اولیه، نحوه تولید، آیین کار و نظارت از عوامل دخیل در رابطه با کیفیت مواد ساختمانی به کار برده شده در ساخت وسازهاست و باید بدانیم که صرف تولید کالای استاندارد کفایت نمی‌کند و حتی اگر یک کالای استاندارد به صورت غیراستاندارد مورد استفاده قرار گیرد باز هم نتایج مشابهی داشته و موجب کاهش کیفیت و مسائل جانبی بعدی می‌شود.

🔻«تسنیم»
چرا شهرداری ها قانون را علیرغم ابلاغیه مقام معظم رهبری اجرا نمی کنند!؟

اگر ابلاغیه مقام معظم رهبری در جلوگیری از حوادث طبیعی اجرایی می‌شد به طور حتم ما هر ساله شاهد اتفاقات ناگوار مختلفی در بخش ساخت و ساز نبودیم.
تاکنون هزار بار گزارشهای ساخت و ساز بی کیفیت را به شهرداری اطلاع داده‌ایم ولی متأسفانه شهرداری در اغلب موارد اهمیتی نداده است!

🔻«ایرنا»
امکان ایجاد نظام جامع کیفیت ساختمانها با صدور شناسنامه فنی و ملکی

اساسا یک نظام جامع ساخت و ساز مدیریت کیفیت در کشور نداریم تا بتوانیم مصالح به کار گرفته شده را ارزیابی کنیم لذا قابلیت ردیابی و اعتماد در اغلب ساخت و سازها وجود ندارد.
مطالبه مسئولین و مردم جهت اخذ شناسنامه فنی و ملکی در نظام ساخت و ساز از مهمترین عوامل استاندارسازی و ایجاد نظام کیفیت خواهد بود.

🔻«ایسنا»
برگزاری اولین همایش مشترک در بهمن ماه

مدیر کل استاندارد استان تهران در پایان کنفرانس خبری مشترک با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، از برگزاری اولین همایش ملی و نمایشگاه تخصصی مصالح ساختمانی استاندارد در راستای استاندارسازی بناها خبر داد و گفت: این همایش به صورت مشترک توسط اداره استاندارد استان تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در بهمن سال جاری برگزار خواهد شد.